ΟΜΙΛΙΑ ∆ΗΜΑΡΧΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ - ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ
∆υτική Θεσσαλονίκη - Προοπτικές Ανάπτυξης
Μονίµως οι αυτοδιοικητικοί, οι ∆ήµαρχοι και τα ∆ηµοτικά Συµβούλια της
∆υτικής Θεσσαλονίκης ζητάµε – διεκδικούµε την ισόρροπη ανάπτυξη του
Πολεοδοµικού Συγκροτήµατος Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ), γατί Θεσσαλονίκη δεν
είναι το κέντρο ή το ανατολικό τµήµα του ΠΣΘ. Είµαστε κι εµείς, περισσότεροι
από 400.000 άνθρωποι.
∆υστυχώς δεν συµβαίνει αυτό. ∆εν έχουµε ισόρροπη δίκαιη, ηθική και
έντιµη αντιµετώπιση της δυτική Θεσσαλονίκης από πλευράς κεντρικής
Κυβέρνησης, Κεντρικής Εξουσίας διαχρονικά, µε ελάχιστες εξαιρέσεις.
Ζητήµατα σοβαρά που βρίσκονται σε εκκρεµότητα ή άλλα των οποίων
η λύση δροµολογήθηκε ή πρέπει να δροµολογηθεί. Ειδικότερα επισηµαίνουµε
τα εξής:
(α) Η παραχώρηση των πρώην Στρατοπέδων στους δήµους µε
ταυτόχρονη χρηµατοδότηση µελετών και έργων κοινής ωφέλειας και
κοινωνικών υποδοµών.
(β) Η εξασφάλιση πιστώσεων για το τρέχον πρόγραµµα σχολικής
στέγης και για την επόµενη προγραµµατική περίοδο 2014 -2020 (ΟΣΚ – Υπ.
Παιδείας – ∆ήµοι). Βρίσκεται σε καλό δρόµο το πρόγραµµα σχολικής στέγης
αλλά χρειάζεται µεγαλύτερη ένταση και προσοχή. Στο δήµο µας εκτελούνται
τρία (3) έργα (διδακτήρια) είναι υπό δηµοπράτηση δύο (2) και δροµολογείται η
λύση για άλλα τέσσερα (4).
(γ) Το ζήτηµα της ολοκλήρωσης υφισταµένων σε εκκρεµότητα έργων
αθλητισµού (π.χ. κολυµβητήριο των Αµπελοκήπων, έχουµε µελέτη έτοιµη και
είναι υπό δροµολόγηση η λύση κατασκευής του µέσω Σ∆ΙΤ). Το ζήτηµα των
παρκινγκ (π.χ. τριώροφο υπόγειο παρκινγκ στο «ΦΙΛΙΠΠΟΥ»), που λόγω της
αλλαγής στο θεσµικό πλαίσιο των συµβάσεων παραχώρησης έχουν κολλήσει
τα έργα παντού.
(δ) Η κατασκευή των ανισόπεδων κόµβων στο δυτικό τµήµα της
περιφερειακής οδού. Με ικανοποίηση πληροφορηθήκαµε ότι επιτέλους
ξεκόλλησε αυτό το θέµα.
(ε) Η έναρξη κατασκευής του κόµβου Κ-16 στην περιοχή της
Λαχαναγοράς. Άρχισε το έργο αυτό κι εκφράζουµε την ικανοποίησή µας.
(δ) Η ανακατασκευή – ανάπλαση της οδού Μοναστηρίου στα όρια του
∆ήµου µας, έργο προϋπολογισµού 5,5 εκατοµ. Ευρώ, σε συνέχεια του ήδη
ανακατασκευαζοµένου τµήµατος της οδού Μοναστηρίου στα όρια του ∆ήµου
Κορδελιού – Εύοσµου. Σηµειώνουµε ότι η οδός Μοναστηρίου πέρα από την
ιστορική της σηµασία είναι και διευρωπαϊκό δίκτυο.
(ζ) Η υπόγεια οδός Μενεµένης, έργο προϋπολογισµού περίπου
18.000.000 ευρώ. Θα λύσει τα πολύ σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήµατα
προσπέλασης από και προς Αµπελόκηπους – Μενεµένη – Εύοσµο –
Σταυρούπολη και δυτική Θεσσαλονίκη ευρύτερα. Ο δρόµος αυτός είναι
υπόγειος, διπλής κατεύθυνσης από Μοναστηρίου – κάτω από τις γραµµές
ΟΣΕ – Έλλης Αλεξίου Αγίας Παρασκευής και αντιστρόφως. Τα οφέλη µεγάλα
λόγω µείωσης του χρόνου µεταφοράς προσωπικού κι εµπορευµάτων, µείωση
του κόστους µεταφοράς, µείωση των ατµοσφαιρικών ρύπων, µείωση των
ατυχηµάτων στις γραµµές του ΟΣΕ.
∆υτική Θεσσαλονίκη - Προοπτικές Ανάπτυξης
Μονίµως οι αυτοδιοικητικοί, οι ∆ήµαρχοι και τα ∆ηµοτικά Συµβούλια της
∆υτικής Θεσσαλονίκης ζητάµε – διεκδικούµε την ισόρροπη ανάπτυξη του
Πολεοδοµικού Συγκροτήµατος Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ), γατί Θεσσαλονίκη δεν
είναι το κέντρο ή το ανατολικό τµήµα του ΠΣΘ. Είµαστε κι εµείς, περισσότεροι
από 400.000 άνθρωποι.
∆υστυχώς δεν συµβαίνει αυτό. ∆εν έχουµε ισόρροπη δίκαιη, ηθική και
έντιµη αντιµετώπιση της δυτική Θεσσαλονίκης από πλευράς κεντρικής
Κυβέρνησης, Κεντρικής Εξουσίας διαχρονικά, µε ελάχιστες εξαιρέσεις.
Ζητήµατα σοβαρά που βρίσκονται σε εκκρεµότητα ή άλλα των οποίων
η λύση δροµολογήθηκε ή πρέπει να δροµολογηθεί. Ειδικότερα επισηµαίνουµε
τα εξής:
(α) Η παραχώρηση των πρώην Στρατοπέδων στους δήµους µε
ταυτόχρονη χρηµατοδότηση µελετών και έργων κοινής ωφέλειας και
κοινωνικών υποδοµών.
(β) Η εξασφάλιση πιστώσεων για το τρέχον πρόγραµµα σχολικής
στέγης και για την επόµενη προγραµµατική περίοδο 2014 -2020 (ΟΣΚ – Υπ.
Παιδείας – ∆ήµοι). Βρίσκεται σε καλό δρόµο το πρόγραµµα σχολικής στέγης
αλλά χρειάζεται µεγαλύτερη ένταση και προσοχή. Στο δήµο µας εκτελούνται
τρία (3) έργα (διδακτήρια) είναι υπό δηµοπράτηση δύο (2) και δροµολογείται η
λύση για άλλα τέσσερα (4).
(γ) Το ζήτηµα της ολοκλήρωσης υφισταµένων σε εκκρεµότητα έργων
αθλητισµού (π.χ. κολυµβητήριο των Αµπελοκήπων, έχουµε µελέτη έτοιµη και
είναι υπό δροµολόγηση η λύση κατασκευής του µέσω Σ∆ΙΤ). Το ζήτηµα των
παρκινγκ (π.χ. τριώροφο υπόγειο παρκινγκ στο «ΦΙΛΙΠΠΟΥ»), που λόγω της
αλλαγής στο θεσµικό πλαίσιο των συµβάσεων παραχώρησης έχουν κολλήσει
τα έργα παντού.
(δ) Η κατασκευή των ανισόπεδων κόµβων στο δυτικό τµήµα της
περιφερειακής οδού. Με ικανοποίηση πληροφορηθήκαµε ότι επιτέλους
ξεκόλλησε αυτό το θέµα.
(ε) Η έναρξη κατασκευής του κόµβου Κ-16 στην περιοχή της
Λαχαναγοράς. Άρχισε το έργο αυτό κι εκφράζουµε την ικανοποίησή µας.
(δ) Η ανακατασκευή – ανάπλαση της οδού Μοναστηρίου στα όρια του
∆ήµου µας, έργο προϋπολογισµού 5,5 εκατοµ. Ευρώ, σε συνέχεια του ήδη
ανακατασκευαζοµένου τµήµατος της οδού Μοναστηρίου στα όρια του ∆ήµου
Κορδελιού – Εύοσµου. Σηµειώνουµε ότι η οδός Μοναστηρίου πέρα από την
ιστορική της σηµασία είναι και διευρωπαϊκό δίκτυο.
(ζ) Η υπόγεια οδός Μενεµένης, έργο προϋπολογισµού περίπου
18.000.000 ευρώ. Θα λύσει τα πολύ σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήµατα
προσπέλασης από και προς Αµπελόκηπους – Μενεµένη – Εύοσµο –
Σταυρούπολη και δυτική Θεσσαλονίκη ευρύτερα. Ο δρόµος αυτός είναι
υπόγειος, διπλής κατεύθυνσης από Μοναστηρίου – κάτω από τις γραµµές
ΟΣΕ – Έλλης Αλεξίου Αγίας Παρασκευής και αντιστρόφως. Τα οφέλη µεγάλα
λόγω µείωσης του χρόνου µεταφοράς προσωπικού κι εµπορευµάτων, µείωση
του κόστους µεταφοράς, µείωση των ατµοσφαιρικών ρύπων, µείωση των
ατυχηµάτων στις γραµµές του ΟΣΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου